Home » България » ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

Мониторингът, който осъществява Института за пътна безопасност показва, че случилият се инцидент край Шумен, където автомобил се е врязал в крайпътна еластична ограда, в следствие на което е ампутирана ръката на тридесет и осем годишна жена, не е инцидент, който следва да ни учудва. Инспекциите на Института за пътна безопасност (ИПБ) показват, че еластичните огради и тяхната поддръжка са в изключително лошо състояние, като по този начин не може да се осигури безопасност за ползвателите на пътната инфраструктура.

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

Най-тревожно е състоянието на еластичните огради по републиканските пътища и автомагистралите. Мониторингът на ИПБ, както и стотиците сигнали, изпращани до експертите ни от доброволците на института показват, че масово не се поддържат правилно, не се подновяват навреме и дори не се поставят съобразно действащите нормативни изисквания животоспасяващите мантели.

Един от пътищата в най-тежко състояние е път II-82 София-Самоков, където още през януари ИПБ сигнализира, че има проблеми с еластичните огради. Друг път, който се намира в критично състояние от гледна точка на пътна безопасност в момента е път I-6 или известен още като Подбалканския път.

Една от основните причини за лошото състояние на еластичните огради се крие в начина, по който се възлага поддръжката на пътищата от страна на стопанина му – АПИ. Проучване на ИПБ показва, че от поддържащите фирми е иззето задължението в рамките на 24 часа след настъпване на някакво събитие да подновят увредената ограда. При сегашната организацията на поддръжка еластичните огради се поддържат от различни фирми от извършващите текущ ремонт.

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

По този начин България е разделена на шест зони, като във всяка зона отделните фирми трябва да поддържат оградите, но без да имат задължението в рамките на 24 часа да подновят увредено съоръжение. Окрупняването на тази задача очевидно води до неспазване на срокове, занижаване на качеството и очевидно до тежки инциденти и смърт за потребителите.

В това становище е редно да се припомни и това, че една от причините за толкова фаталния изход от катастрофата край гр. Своге от лятото на 2018 г. отново беше именно еластична ограда. За една година обаче не се е променило нищо, а дори напротив анализът на последните тежки инциденти показва, че поддръжката на еластични огради е силно неглижирана и то в цялата страна.

Мониторингът на ИПБ освен това показва, че няма път към настоящия момент, по който да няма увредени или липсващи еластични огради. Така например по АМ1 „Тракия А1 от км 0+000 до км 359+000 почти няма участък, където да няма повредена еластична ограда.

ИПБ: В България липсват мантинели СНИМКИ

От друга страна по отношение на инцидента прави впечатление, че той е настъпил на място, където би трябвало еластичната ограда да задържи автомобила, а не да се вреже в него. Неправилното инсталиране и неправилната експлоатация на тези съоръжения ги превръщат в средство за убиване, а не в живото спасяваща система, каквото всъщност е предназначението им.

В конкретния случай става дума най-вероятно за еластична ограда, която вече е била повредена при предходен инцидент или е била поставена неправилно. Ето заради това е много важно при увреждане на съоръжението незабавно то да бъде привеждано в годност за експлоатация, а опитът показва, че повредените огради са оставяни така не с дни или месеци, а с години.

България
Коментирай чрез Фейсбук

Източник:fakti.bg
loading...

Вашият коментар

x

Check Also

Домусчиев отново хвали разследващите си журналисти

Васко и Тина чупят рейтингите по гледаемост! И не само това. Водещата телевизия за пореден ...

Разследват дали Турция е използвала химическо оръжие

Експертите от Организацията за забрана на химическите оръжия проверяват достоверността на твърденията на сирийските кюрди, ...

В Първомайци подкрепиха кандидатите на ГЕРБ за Община Горна Оряховица

Обновяване на централната част на селото, ремонт на тротоари, улици, оформяне на алея за разходки ...

Европейската комисия не е доволна от Румъния

Развитието на ситуацията с реформата на съдебната система и борбата с корупцията в Румъния през ...

САЩ дадоха зелена светлина на Северна Македония за НАТО

Сенатът на САЩ ратифицира протокола за членство на Северна Македония в НАТО с 84 гласа ...

Неймар: Дано феновете на ПСЖ пак ме заобичат

Звездата на Пари Сен Жермен Неймар коментира отношенията си с феновете на клуба и очакванията ...